Freezing maar geweldig mooie bergen.... - Reisverslag uit Malealea, Lesotho van Renate Bie - WaarBenJij.nu Freezing maar geweldig mooie bergen.... - Reisverslag uit Malealea, Lesotho van Renate Bie - WaarBenJij.nu

Freezing maar geweldig mooie bergen....

Door: renatedebie

Blijf op de hoogte en volg Renate

24 Juni 2011 | Lesotho, Malealea

Daar is ze dan weer even met een kort berichtje, gewoon omdat het zo leuk staat om er weer een vlaggetje met een ander land aan de lijst toe te voegen.

Nog even over Durban, nog vergeten te vertellen dat ik samen met Aafke, collega, naar een lokale markt ben gegaan. Gelukkig heb ik dit het thuisfront pas naderhand medegedeeld wat die kregen een lichte hartverzakking aangezien er sterk afgeraden wordt er naar toe te gaan, maar wat ben ik blij dat we toch de stoute schoenen hebben aangetrokken en zijn gegaan. (alle spullen en dus ook camera 'thuis' gelaten, dat dat weer wel, helaas geen foto's dus) Het was fascinerend mooi, heel bizar, op den duur kwamen we op een gedeelte van de markt die voor de traditional healers waren en waar allerhande drankjes gefabriceerd werden met allerlij kruiden, en afgehakte gedroogde apenhandjes, vleermuizenvleugels, gedroogde uilen enz... goed voor de sexapeal blijkbaar, tegen soa's erectieproblemen enz,.... bijzonder interessant, net alsof ik in de potion class van Harry Potter zat maar dan live! Die zelfde avond met mijn nieuwe Nederlandse, Engelse, Zuid afrikaanse, Sloveense vrienden uit het hostel nog uit geweest in Durban en dat vond ik toch ook wel een mooie ervaring. Super mooie club, oud victoriaans gebouw, drie verdiepingen binnen en buiten met mooie ballustrades en een geweldig uitzicht over Durban, voelde me toen wel een echte globe trotter, heerlijk. Wel een beetje jammer dat wij meteen naar binnen mochten terwijl er een hele rij stond, tja blank he!? Blijf ik toch een beetje moeilijk vinden.

Affijn na Durban naar Drakensberg gegaan en ik kan alleen maar zeggen wauw. Eerst een flinke wandeling bij het amphi theater gebergte gemaakt en de volgende dag een 7 uur durende hike naar sugar loaf mountain. Geen idee of er plaatjes van te googelen zijn maar wauw wauw wauw, toen we het topje hadden gehaald voelde ik me on top of the world, had mijn i-podje op met Eddie, David, Dave en Dave en het was puur genieten, werd er zelfs een beetje emotioneel van, geloof dat ik een emotrutje aan het worden ben. Ons camp was prachtig en what a view when waking up!

Daarna dus door naar Lesotho en wederom, prachtig. Het begint een beetje saai te worden ik weet het maar ook hier weer uitzichten zo weids en weer zo anders. Het ienimini kleine dorpje waar we in zaten was erg authentiek en dat vond ik geloof ik nog het meest bijzonder. Heerlijk gelopen door het dorpje, gekletst met de locals, genoten van die geweldige omgeving en te paard de vallei doorgegaan, daar een gorge in geklommen en genoten van cavepaintings van ruim 7000 jaar oud. Wel een beetje koud dat dan weer wel dus heel blij met onze gratis upgrade (want rustig) want i=het is weer even wennen aan een laagje ijs en frost in de morgen, maar als die zon dan weer op komt is het gelukkig weer heerlijk.

Inmiddels weer in Zuid Afrika, Chintsa om precies te zijn, lekker aan de kust, weer camperen, temperatuur weer aangenaam en lekker surf sfeertje, jummie....

xx Renate

  • 01 Juli 2011 - 20:47

    Maartje:

    Kus kus kus! You've got mail ;-)

  • 01 Juli 2011 - 20:59

    Melanie:

    Hey vrouwtje-durfal,
    Kom je wel gewoon veilig thuis!!!
    Dikke knuffel van ons allemaal

  • 03 Juli 2011 - 11:25

    Ria Roeland:

    Nou dat is op en top genieten... het klinkt allemaal geweldig en inderdaad,`de reis van je leven`.
    Wat dapper dat je die markt opdurfde.. Zelf waren wij vorig jaar in Dakar en we durfden amper de bus uit!1 Zoveel armoe en de bewoners waren ook enigzins agressief.. Het stonk vreselijk en je moest bij elkaar blijven of met een groepje anders werd je ingesloten!!
    Marieke kan ieder ogenblik bevallen... Ze is het vreselijk beu en wil er zsm vanaf... Ze slaapt slecht en ze zal blij zij als het er is!!... Ze heeft geen medische indicatie maar wil wel in het ziekenhuis bevallen!!...Ze betaalt het dan zelf. ze heeft daar meer vertrouwen in!!
    Irene en ik gaan in september 4 dagen naar Eric. Hij heeft een nieuw huis gebouwd en vind het erg fijn als we komen kijken!!

    Geniet nog van je vakantie en pas goed op jezelf...

    Groeten en liefs, Ria

    p.s wanneer komt Gijs naar jou toe??

  • 04 Juli 2011 - 07:14

    Kirstin:

    Maandagochtend, achter de computer, nieuwe saaie werkweek.... Me sooooo jalous!!!

  • 06 Juli 2011 - 21:45

    Moeder Van Wendy:

    Renate wat bijzonder om deze reis te kunnen maken,ik heb genoten van je mooie foto series.
    Hopelijk kom je gezond en wel weer terug met een schat aan wijsheden,en vele mooie herinneringen voor een leven lang .liefs van Mini Bosboom

  • 08 Juli 2011 - 08:36

    Rana:

    ik vind je zoooooooo stoer en krijg iedere keer reiskriebels als ik je verhalen lees, ben ook
    maar aan het sparen gegaan.....! X

  • 15 Juli 2011 - 19:23

    Ad En Nellie Roeland:

    Hoi Renate bedankt voor je kaart.
    We genieten van jou reisverslagen en wensen je nog een fijne reis.
    lieve groeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renate

Hoi ik ben Renate de Bie, sinds ruim 6 jaar werkzaam als verloskundige en gek op reizen. Via deze site kunnen jullie een klein stukje met me mee op avontuur. Groetjes Renate

Actief sinds 30 Dec. 2010
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 54429

Voorgaande reizen:

12 November 2015 - 21 Februari 2016

My South-America adventure

28 Februari 2014 - 26 Maart 2014

Somewhere in the Middle (of America)

22 Februari 2013 - 12 Mei 2013

Azie Rondreis

01 April 2011 - 05 September 2011

Mijn Afrika avontuur continued...

25 Januari 2011 - 11 Februari 2011

Mijn Afrika avontuur

Landen bezocht: