De aller aller laatste (voor deze trip dan)..... - Reisverslag uit Zeeland, Nederland van Renate Bie - WaarBenJij.nu De aller aller laatste (voor deze trip dan)..... - Reisverslag uit Zeeland, Nederland van Renate Bie - WaarBenJij.nu

De aller aller laatste (voor deze trip dan).....

Door: renatedebie

Blijf op de hoogte en volg Renate

02 September 2011 | Nederland, Zeeland

Lieve mensen,

Dit is hem dan echt, de aller aller laatste voor deze trip. Op het moment zit ik op Washington vliegveld te wachten op mijn laatste vlucht terug naar ons kikkerlandje. Tegen de tijd dat jullie wakker zijn en dit lezen ben ik dus weer heel dicht bij en zit mijn avontuur er echt op. Gelukkig durf ik voorzichtig aan te zeggen dat dit avontuur een goed einde lijkt te krijgen, het kleine meiske hier in Amerika lijkt het onder omstandigehden erg goed te doen, pffew... Met een iets geruster gevoel naar huis dus. Dit weekeinde gezellig in een huisje in Zeeland (stiekem dus nog niet helemaal thuis) met Jelle en Myra en kleine Bo zodat het bijkletsen kan beginnen. ;-)

Als afsluiter nog mijn hoogtepunten op een rijtje voor de liefhebber.

Komt ie:

De beste plek om wildlife te spotten: Met stip Serengeti (bij voorkeur tijdens de migratie) in Tanzania, lake Nakuru in Kenia, en Etosha in Namibie.

De meest relaxte plek waar ik geweest ben: Dat moet Mozambique zijn, ongeacht waar je ook bent, bij voorkeur aan de kust, tropisch paradijs.

De mooiste stad: Afrika moet het niet echt van zijn steden hebben, Maputo in Mozambique heeft nog wat cultuur uit de Portugese koloniale tijd over, erg mooi. Kaapstad qua sfeertje en Pretoria qua gezelligheid (mits je natuurlijk de juiste vrienden hebt gemaakt daar ;-))

Het meest bijzondere land: Dat moet dan toch Namibie zijn, er is eigenlijk helemaal niks, maar het is oh zo mooi!

Waar je goed cultuur kunt snuiven: Lesotho vond ik erg bijzonder en de mensen nog ontzettend authentiek.

Het mooiste strand waar ik geweest ben: Dat moet toch een willekeurig strand ergens op Zanzibar zijn, parelwitte stranden, plambomen, dolfijnen en een azuur blauwe zee!

Waar je de mooiste vergezichten hebt: Drakensberg als je vergezichten wilt hebben vanaf bergtoppen. Anders het gebied rond Tankwa national park in Zuid-Afrika, met een gedeede plek voor Namibie, heel veel niks, dus overal een enorm weids uitzicht...

Waar de mensen het leukst zijn: Oeganda!!! Wat een heerlijk land en ook echt wonderschoon, vooral in het meren gebied of rond Jinja met uitzicht op de Nijl. De mensen zijn daar zo verschrikkelijk lief en gezellig! (wellicht toch ook een vermelding voor Malawi, ook verschrikkelijk lieve mensen.

Meest bijzondere natuurgebied: De okavango delta in Botswana, en nou vooruit, de victoria falls (wel beide zijde bekijken, Zambia/Zimbabwe), adembenemend mooi!

Mijn meest angstige moment: Tja die heb ik eigenlijk niet echt gehad qua geweld of onveilig voelen. Dat mijn camera gestolen was, was wel het minst leuke maar angstig niet. Eigenlijk was het meest angstige bericht dat de kleine meid in Miami er heel kritiek bij lag, daar heb ik wel een paar dagen buikpijn van gehad, gelukkig gaat het nu een stuk beter.

Mooiste wilde dier: Kan er echt niet 1 kiezen, alle katachtige zijn namelijk prachtig en daarnaast heb ik een lichte fascinatie ontwikkeld voor giraffen en Zebra's, prachtig!

Waar je hebt beste kunt stappen: Wat mij betreft in Durban, Pretoria en Kaapstad, heb daar mooie tijden gehad. (of mocht je het kunnen vinden, een avondje bij Henk in de bar van Tankwa tented camp ;-))

Waar ik het lekkerst heb gegeten: Dat is absoluut in een township in Oudtshoorn bij iemand thuis die heerlijk voor ons gekookt had. Het vlees in Zuid-Afrika/Namibie is fenomenaal en de visjes bijzonder smakelijk in Mozambique!

Mijn meest bijzondere moment: Dat zijn er meerdere: Dat mijn beste vriendinnetje Anneke me op Zanzibar belde om te vertellen dat ze zwanger was. Mijn lief op het vliegveld weerzien. Gorilla's in de ogen kijken, door de migratie van zebra's en wildebeesten heen rijden, cheetahs en leeuwen aaien en de suger loaf mountain beklimmen en de top bereiken in de Drakensberg. Stranden bij Henk in Tankwa tented camp en met Boesman op safari in de woestijn van Namibia!

Waar ik weer het meest naar uit kijk in Nederland: Mijn lieve vriendjes en vriendinnetje weer zien en Boris een aai over zijn bolletje geven! Oh en een broodje kroket! ;-)

Hoe dan ook een reis om nooit te vergeten.

Tot heel snel allemaal, ik ben nu heel dicht bij, gek hoor na zo'n lange tijd, maar kan ook echt niet wachten om iedereen weer te zien!

Liefs en een dikke kus,
Renate

  • 01 September 2011 - 22:01

    Silvana:

    Ik zie je helemaal zitten bij die Douane. Echt wat voor jou, whahahahaha.

    Heel veel plezier in Zeeland, maakt er een gezellig weekend van ;)

    Kus Silly

  • 02 September 2011 - 07:46

    Annelies:

    Echt super dat de reis zo goed is verlopen. Heeft het gelukspoppetje van Isa toch geholpen. Mooi ook al die hoogtepunten. Wij kunnen niet wachten om de real life verhalen te horen. Onder het genot van een broodje kroket dat maar. Tot snel.

  • 02 September 2011 - 14:05

    Silvia Jagtenberg:

    Heerlijk dat je weer thuis bent en heerlijk om al je positieve verhalen te lezen. Geniet van al je mooie herinneringen en van de mooie tijd die nu komen gaat.
    Dikke kus!

  • 02 September 2011 - 17:59

    Melanie:

    Welkom thuis lieverd!

  • 03 September 2011 - 15:01

    Laura :

    echt vetttt

  • 03 September 2011 - 20:05

    Maartje :

    Jaaaaaahhhhh!!! We wachten op je!! Fijn dat je er weer bent!! Kusss Maartje, TP & Isabelle!!


  • 06 September 2011 - 08:46

    Kirstin:

    Welkom terug!! En wat een prachtige afsluiter dit verhaal. Ben benieuwd naar de real life verhalen en foto's. We maken binnenkort een afspraak. Fijn dat het beter gaat met dat kleine meisje in Miami. xXx

  • 11 September 2011 - 08:08

    Indira:

    Beetje late reactie, je hebt vast inmiddels al weer boel beleeft, maar wil je toch nog even welkom thuis heten, Lekker bij teuten met een ieder en na genieten van die super reis...
    Heeft je broodje kroket gesmaakt?
    Lieve groet uit leeuwarden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renate

Hoi ik ben Renate de Bie, sinds ruim 6 jaar werkzaam als verloskundige en gek op reizen. Via deze site kunnen jullie een klein stukje met me mee op avontuur. Groetjes Renate

Actief sinds 30 Dec. 2010
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 54432

Voorgaande reizen:

12 November 2015 - 21 Februari 2016

My South-America adventure

28 Februari 2014 - 26 Maart 2014

Somewhere in the Middle (of America)

22 Februari 2013 - 12 Mei 2013

Azie Rondreis

01 April 2011 - 05 September 2011

Mijn Afrika avontuur continued...

25 Januari 2011 - 11 Februari 2011

Mijn Afrika avontuur

Landen bezocht: