Dededede Delta girl......!!!! - Reisverslag uit Maun, Botswana van Renate Bie - WaarBenJij.nu Dededede Delta girl......!!!! - Reisverslag uit Maun, Botswana van Renate Bie - WaarBenJij.nu

Dededede Delta girl......!!!!

Door: renatedebie

Blijf op de hoogte en volg Renate

19 Mei 2011 | Botswana, Maun

Ha lieve jullie,

Dit gedeelte van mijn reis zit er bijna op, hoe bizar is dat, die 7 weken zijn echt voorbij gevlogen!

Affijn, de laatste update dus over mijn rondreis en wel het stuk Botswana! Na de falls naar een klein dorpje Kasane gegaan vlakbij Chobe national park. In de vroege ochtend aangekomen en meteen door een safari auto in om het park te verkennen. Super mooi allemaal weer, die beesten gaan echt nooit vervelen. Dit keer met een super mooi uitzicht op de Chobe rivier en de caprivi strip van Namibie! In de middag op een boot gestapt die ons over de Chobe rivier voer en alle beestje vanaf het water bekeken. Echt een hippo out of the water walhala! Ook nog getrakteerd op een super mooie zonsondergang onder het genot van een biertje en goed gezelschap en het was zowaar weer a holiday!

4.30 de volgende morgen weer ons bedje uit (en om 05.00 in de truck regelrecht het bedje weer in) om naar Maun te rijden, onze uitvalsbasis voor de okovango delta. Op de campsite was ook een krokodillenfarm met zo'n 6000 kroko's dus dat was wel even leuk. Spullen op orde gemaakt en de volgende ochtend de Delta in gegaan. Dit wil zeggen, vroeg weer een jeep in die open is en in de ochtend is het inmiddels bijzonder koud hier, kortom met slaapzak en al de auto in, aangekomen bij de delta hebben we al onze spullen in kleine mokoro's gedaan (dit zijn traditionele kano's) en op pad gegaan. Iedere kano wordt bestuurd en voort gestuwd door een poler, die met een stok de bootjes de delta door duwt. Een hele kunst toen ik het even geprobeerd heb ging ik vooral in rondjes (ook wel de mezungu kurketrekker genoemd, fijn), gelukkig ging het al snel beter en leer ik snel! De delta is een enorm onderwater gelopen gebied, een rivier die uit zijn oevers treed zeg maar en het water verdwijnt uiteindelijk allemaal in de grond de kalahari desert in. Erg bijzonder, het water is dus ook niet heel erg diep en loep zuiver. Ons kamp hebben we opgeslagen op een eiland in de delta en het was een waar bush kamp, (ja Tim dat betekent zelf je toiletje graven), je hoort s'nachts dan ook de dieren om je heen, leeuwen, hippo's en olifanten, best een beetje spannend dus om dan je bush toiletje op te zoeken. Onze dagen bestonden uit wandelingen maken om dieren te spotten, zwemmen in de delta (en maar hopen dat die hippo of kroko niet ook jouw poeltje had uitgekozen) en varen in de mokoro rond zonsondergang. In de avond werden we door de local polers getrakteerd op zang en dans rond het kampvuur onder het genot van wederom een biertje. Erg prettig dus. Zeker holiday maar ook adventure, zeker insect wise. Voor wie niet van kleine beestjes met 6 of 8 pootjes houdt, die kan beter niet naar de delta gaan. Grappig hoe het je op den duur niet echt meer uit maakt hoe je onder de honderden beestjes zit, zolang ze maar niet bijten, steken of wat dan ook is het al snel prima! ;-)

Uiteindelijk weer terug uit de delta gekomen en in de middag nog in een kleine chesna gestapt om over de delta heen te vliegen en om vanuit de lucht nog dieren te spotten en toen zat het grote avontuur erop en hebben we onze weg vervolgd naar het eindpunt Johannesburg! Daarover later meer.

Liefs Renate

  • 24 Mei 2011 - 06:59

    Ilja:

    Wow! Ik raak meer en meer sprakeloos als ik je verhalen zo lees. Wat onwijs gaaf! Blijf lekker genieten want ik leef lekker mee zo! :)
    XX

  • 24 Mei 2011 - 08:48

    Annelies:

    Wat vliegt de tijd. Ik weet nog dat we op Schiphol stonden voor je vetrek. Wel heel fijn om te lezen dat het eerste deel van de reis zo goed verlopen is en dat je enorm genoten hebt. Wij genieten elke keer van je mooie verhalen.

    We missen je wel en zeker Isa. Ze vond het erg leuk om jouw foto in de Viva te zien.

    Liefs vanuit Leiderdorp

  • 24 Mei 2011 - 08:57

    Lauw:

    Lijkt me echt duidelijk dat ik deze reis ook eens ga maken. Uber cool!

  • 24 Mei 2011 - 10:33

    Bas Dost:

    Tof hee. Ik heb waarschijnlijk in zelfde bootje gezeten. 90 minuten stil zitten in de brandende zon en idd...heul veul insecten maar oh zo mooi! Rondje eiland gelopen en weer terug in de boot.

    Mooi tripje hoor! Leuk om die verhalen te lezen!

    Groeten,

    Bas

  • 24 Mei 2011 - 15:22

    Myra:

    Maar all inclusive naar Turkije is bijna net zo avontuurlijk toch? Hihi

  • 26 Mei 2011 - 01:22

    Marlous:

    Hoi Renate,

    Heb even je verhalen gelezen.. Het is om jaloers op te worden, geweldig joh!
    Gaaf he om al die beesten in het echt te zien hè.
    Wat zijn je volgende stappen die je gaat ondernemen?
    Geniet van je mooie tijd. Ben benieuwd naar je volgende avonturen!

    Groetjes Marlous

  • 26 Mei 2011 - 19:12

    Elly En Wim:

    Hoi Renate,
    Fantastisch weer! Alleen die insecten, die trekken mij niet echt. Ik heb er hier in Spanje zelfs al last van. Maar misschien went het wel.
    Wat is het allemaal snel gegaan. Ben benieuwd naar het vervolg.
    Liefs,
    Elly en Wim

  • 30 Mei 2011 - 18:06

    Annelies:

    Net even jouw foto's bekeken. Wat super gaaf en mooi. En erg leuk om je op die manier weer even te zien. Heel veel succes in het tweede gedeelte van je reis.

  • 30 Mei 2011 - 18:08

    Silvana:

    Hoi Renaatje,

    Zojuist heb ik je foto's bekeken. Ze zijn echt waanzinnig mooi. Volgens mij moet jij echt afkicken als je weer naar Nederland komt. Het is inderdaad allemachtig prachtig ;)

    Geniet er lekker van meid. Moet een droom zijn die uitkomt.

    Liefs en een dikke zoen

    Silvana

  • 13 Juli 2011 - 20:22

    Laura:

    Echt waanzinnig mooie foto's zeg!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renate

Hoi ik ben Renate de Bie, sinds ruim 6 jaar werkzaam als verloskundige en gek op reizen. Via deze site kunnen jullie een klein stukje met me mee op avontuur. Groetjes Renate

Actief sinds 30 Dec. 2010
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 54435

Voorgaande reizen:

12 November 2015 - 21 Februari 2016

My South-America adventure

28 Februari 2014 - 26 Maart 2014

Somewhere in the Middle (of America)

22 Februari 2013 - 12 Mei 2013

Azie Rondreis

01 April 2011 - 05 September 2011

Mijn Afrika avontuur continued...

25 Januari 2011 - 11 Februari 2011

Mijn Afrika avontuur

Landen bezocht: