kletskleddernat onder de falls - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Renate Bie - WaarBenJij.nu kletskleddernat onder de falls - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Renate Bie - WaarBenJij.nu

kletskleddernat onder de falls

Door: renatedebie

Blijf op de hoogte en volg Renate

14 Mei 2011 | Zimbabwe, Victoria Falls

Ha lieve jullie,

Hier even een snelle update over Zimbabwe. Ben dus nu aan de andere kant van de watervallen en dat is een volkomen ander plaatje. Net zo nat overigens, dat dan weer wel. Grappige aan het plaatsje Vic falls is dat het midden in een national park gebouwd is, (het werkeloosheidspercentage ligt hier op 70% dus iedere kans om geld te verdienen, in dit geval met de falls, wordt met beide handen aangegrepen, dus ook als je je dorp in een national park moet bouwen) dit heeft als bijkomstigheid dat als je bijvoorbeeld van de pub na je biertje naar je campsite hobbelt je in the main street oog in oog komt te staan met een olifant en dit is dan niet omdat je te diep in het glaasje hebt gekeken! Overstekende pumba's, zebra's, giraffen, je noemt het maar, je vind ze hier op straat, voor de supermarkt of rond je tent. Dit heeft soms ook zo zijn nadelen (Esmee, weet niet of je mee leest maar dit had een uitermate effectieve manier geweest om die auto van je pa destijds uit de weg te ruimen) zo trof ik deze morgen een hyundai pony op zijn kant voor de kampsite, stond even in de weg voor de olifant om bij dat lekkere groene boompje te komen voor zijn ontbijt. Tja .....

Ook hier weer in de stijgbeugels geklommen en heerlijk paard gereden. Geweldige hieraan is dat je dus door het national park gaat en de dieren alleen je paard zien (waarschijnlijk zien ze dat rare wezen wel op hun rug maar herkennen het niet als iets gevaarlijks) dus alle dieren rennen niet weg en doen gewoon rustig hun ding terwijl jij super dichtbij kan komen. Helemaal geweldig, al blijft het heel nietig voelen naast een olifant!

De watervallen worden verdeeld in de upper zambezi, een grote rivier nu na alle regen en de lower zambezi die door de gorge loopt. Beide prachtig om te zien. Gisteren over de upper zambezi gevaren in een kano tot de zonsondergang. Helemaal top. Ook weer spannend met al die hippo's zo dicht bij maar heb het overleefd. Afgesloten met een djembee sessie rastafari style en een lekker biertje, it was a holiday again!

Op naar Botswana morgen for the adventure part again!

Liefs Renate

  • 14 Mei 2011 - 15:25

    Saskia:

    WAUW wat een mooie verhalen!

    Ik heb een rustig dienstje en ben eens lekker in je verhalen gedoken.. Het voelt alsof ik op je schouder zit!! Heerlijk om t lezen dat je zoveel mee maakt waar je lang naar uit hebt gekeken!
    Herkenbaar gevoel van je fototoestel, zelfde verhaal bij mij na 7 mndn Australie, alsof een stukje van je reis word afgepakt.. Gelukkig heb je nog alle tijd om iedereen jaloers te maken met de mooiste shots!!
    Ik moet zeggen, je verhalen zijn een goede opwarmer voor mijn trip naar Afrika met mn zus in November, ik wil graag je advies, waar in hemelsnaam moeten we heen? Alles klinkt geweldig!

    x sas

  • 16 Mei 2011 - 18:34

    Elly:

    Hoi Renate,
    Wat maak je toch veel mee, geweldig. Wij moeten beslist ook een keer naar Afrika.
    Hier in Spanje valt veel minder te beleven, maar we genieten wel. Vandaag in Bilbao geweest. Mooie stad. Ik denk dat jouw rondreis nu zo langzamerhand ten einde loopt of heb je nog even. Ik hoop dat het werk dat je gaat doen net zo leuk is.
    Liefs,
    Elly en Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renate

Hoi ik ben Renate de Bie, sinds ruim 6 jaar werkzaam als verloskundige en gek op reizen. Via deze site kunnen jullie een klein stukje met me mee op avontuur. Groetjes Renate

Actief sinds 30 Dec. 2010
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 54700

Voorgaande reizen:

12 November 2015 - 21 Februari 2016

My South-America adventure

28 Februari 2014 - 26 Maart 2014

Somewhere in the Middle (of America)

22 Februari 2013 - 12 Mei 2013

Azie Rondreis

01 April 2011 - 05 September 2011

Mijn Afrika avontuur continued...

25 Januari 2011 - 11 Februari 2011

Mijn Afrika avontuur

Landen bezocht: