Boris XXL, LIVE!!! - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Renate Bie - WaarBenJij.nu Boris XXL, LIVE!!! - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Renate Bie - WaarBenJij.nu

Boris XXL, LIVE!!!

Door: renatedebie

Blijf op de hoogte en volg Renate

11 Mei 2011 | Zambia, Livingstone

Hoi hoi,

Hier het tropische zuiden weer. Ja je leest het goed, Boris xxl live! Kortom ik heb met twee leeuwen en drie cheetah's geknuffeld. De gehele trip roep ik al bij iedere grote kat die ik zie dat ik het liefst bij ze zou kruipen en met ze zou willen knuffelen omdat ze er zo aaibaar uit zien en dat heb ik nu dus gedaan!!! Maar goed zal bij het begin beginnen.

Na Malawi een aantal dagen onderweg geweest door Zambia. Grappig hoe het er toch meteen allemaal weer anders uit ziet hier. Onze eindbestemming in Zambia is Livingstone en dit leuke plaatsje is bekend om haar Victoria Falls. Het is net regenseizoen geweest en de falls zijn goed gevuld nu. Ze worden ook wel the smoke that thunders genoemd, wat ik helemaal begrijp want als je aan komt rijden zie je in de verte enorme wolken opstijgen, alsof er een grote bosbrand is; dit is echter de opstijgende waterspray van de watervallen, super fascinerend. Me meteen naar de watervallen begeven en dat heb ik geweten. Je kan net zo goed een uur met je kleren onder de douche gaan staan om te ervaren hoe het na 1 minuutje falls voelt! Geweldig! Lekker gewandeld in mijn doorweekte outfit en de ene na de andere regenboog bewonderd (of drie boven elkaar) en uiteindelijk de zon onder zien gaan boven dit natuur geweld.

De volgende dag in de vroege ochtend avontuur nummer twee; de katten! In de buurt van Livingstone is een project waar ze jonge katachtige opvangen die in gevangenschap zijn geboren en die weer uitgezet zullen worden in het wild. De eerste twee jaar van hun leven zijn ze dan dus in dit park waar ze iedere dag worden 'uitgelaten' en getraind om te jagen en in de jonge jaren gestimuleerd om te spelen. Hier kan je dus naartoe en mee lopen. Geweldig. Eerst met twee kleine leeuwen van bijna een jaar gelopen, lekker een uur door de bossen bergafwaarts met in de verte uitzicht op de falls (ik heb slechtere ochtenden gekend). Geweldig om te zien hoe ze spelen en dollen, had wel een stok gekregen om ze mee af te leiden als ze perongelijk ook met mij wilde 'spelen' want dan doen die klauwen en tanden wel degelijk pijn al (als ze op hun achet poten gingen staan waren we bijna net zo groot). De momenten dat ze even stoppen met lopen, jagen en spelen om bij te komen (ja ook leeuwen zijn net als alle andere kanten eigenlijk verschrikkelijk lui) kan je dus gewoon zonder probleem bij ze zitten en kroelen! Kompleet tegen natuurlijk maar helemaal geweldig! Toen naar de drie cheetahs wat misschien nog wel fascinerender was omdat je te groot bent om een prooi voor ze te zijn, zijn ze super vriendelijk naar mensen, ja net zoals je eigen huis kat. Dus niet zoals bij de leeuwen waarbij je wel degelijk op moest passen en op moest letten voor je benadering kon je met de cheetahs gewoon knuffelen, stoeien, kroelen, aaien, ze spinnen zelfs enorm als je dat doet alleen het volume staat wat hoger dan bij de gemiddelde huis kat. Zelfs volledig tegen al mijn instincten in heb ik me kopjes en lukjes gekregen van de cheetah en heeft ie zitten sabbelen op mijn haar met nog een likje over mijn wang! Echt bizar, maar wat geweldig!!! Had ik al gezegd hoe fantastisch ik dit heb gevonden???

Tja en als je er dan toch bent moet je het eigenlijk maar meteen goed doen dus die zelfde middag in een enorme vlieger met motor gestapt (microlight) en over de falls gevlogen. Mocht je ooit in de buurt zijn, DOEN!!! Wat een prachtig uitzicht en als gratis extraatje kun je nog wat olifanten, buffels en nijlpaarden spotten vanuit de lucht! Helemaal top. Morgen naar Zimbabwe om de andere kant van de watervallen onveilig te maken. Ik kan niet wachten!

Liefs Renate

P.S. dank voor jullie leuke reactie's (ook op het artikel in flair en vooral dank voor het doorsturen van het artikel, nu heb ik het ook kunnen zien, leuk!)

  • 12 Mei 2011 - 18:54

    Annelies:

    Wat spectaculair allemaal! Ik zou het niet durven.

    Wachten weer op je volgende berichtje.

    Veel plezier in Zimbabwe.

    Liefs Ties

  • 13 Mei 2011 - 06:18

    Indira:

    Wat weer prachtig om te lezen allemaal.
    lieve groet

  • 16 Mei 2011 - 15:06

    Kirstin:

    Wat klinkt dat weer magisch allemaal zeg! Je spat van het beeldscherm af. Hartstikke leuk joh. Blijf genieten en schrijven zodat wij ook kunnen meegenieten. Ik ga graag nog eens dezelfde richting op, dus onthou vooral de beste plekjes. Ik hoor ze graag van je tzt!
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renate

Hoi ik ben Renate de Bie, sinds ruim 6 jaar werkzaam als verloskundige en gek op reizen. Via deze site kunnen jullie een klein stukje met me mee op avontuur. Groetjes Renate

Actief sinds 30 Dec. 2010
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 54433

Voorgaande reizen:

12 November 2015 - 21 Februari 2016

My South-America adventure

28 Februari 2014 - 26 Maart 2014

Somewhere in the Middle (of America)

22 Februari 2013 - 12 Mei 2013

Azie Rondreis

01 April 2011 - 05 September 2011

Mijn Afrika avontuur continued...

25 Januari 2011 - 11 Februari 2011

Mijn Afrika avontuur

Landen bezocht: