It's not a holiday.... - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Renate Bie - WaarBenJij.nu It's not a holiday.... - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Renate Bie - WaarBenJij.nu

It's not a holiday....

Door: renatedebie

Blijf op de hoogte en volg Renate

01 Mei 2011 | Tanzania, Zanzibar

It's an adventure....!!! Deze kreet slaken wij regelmatig hier want in veel opzichten is het flink aanpoten, vroeg op en drukke dagen. Begrijp me niet verkeerd, je hoort me niet klagen hoor maar het feit dat we nu een paar dagen op tropischa Zanzibar hebben vertoefd en bijzonder weinig hebben gedaan was toch wel even erg lekker!!!

Van Arusha zijn we naar Dar es Salaam gereden, een flinke rit van zo'n 11 uur. We waren dan ook behoorlijk gebroken toen we aankwamen. Maar wat een heerlijke stad, heet een hele prettige vibe over zich. Onze camp site was aan de overkant van het centrum, met pontje oversteken en je waant je ineens in een subtropische oase van rust, heerlijk, dit beloofd veel goeds. De volgende dag meteen weer vroeg ons tentje uit (jaja het zal jullie duegd doen te lezen dat ik inmiddels het bush leven gewend ben en al een geruime week aan het camperen ben) en op pad naar Zanzibar. Netjes om 09.30 bij de ferry, maar ja blijft Afrika dus deze vertrok rond 11 uur! En daar ligt dan ineens een prachtig subtropisch paradijsje; Zanzibar genaamd (en dan bedoel ik niet die muffe kroeg in wijk C, maar denk azuur blauw ater en parelwitte stranden). Stone town is de stad waar je aan komt en dat heeft echt iets heel porientaals/koloniaals, prachtige gebouwen (wel wat vervallen), ineens sta je in een moslim cultuur maar dan de tropische variant en overal voel je ook indiaase invloeden, erg exotisch allemaal. Spullen gedropt en meteen de bus in op ontdekkingstocht. Heerlijk traditioneel gegeten, kerkje bezocht, slaven kerkers bekeken, fort beklommen en de ruine's van een oud paleis! Zo grappig hoeveel cultuur en historie hier ineens is in vergelijking met de andere stukken Afrika waar ik net geweest ben. We hebben nog door een tuin gewandeld waar we allerlij kruiden hebben geproefd en geroken en s'avonds heerlijk ontspannen aan het strand gegeten, het begint bijna op vakantie te lijken!

Volgende morgen weer vroeg op en helemaal naar het zuiden van het eiland gereden om daar op een bootje te stappen om met dolfijnen te zwemmen en we hadden geluk. Omdat het laag seizoen is waren er niet al teveel andere toeristen en we troffen een groep van 17 dolfijnen waarmee we ruim twee uur gepoedeld hebben, echt geweldig!!!! Heb er meerdere aan kunnen raken of aan hun vin vast kunnen houden om mee te zemmen, echt super. En ook al zijn deze dolfijnen wel mensen gewend, ze leven gewoon in het wild, erg bijzonder. Ok genoeg oehs en aahhhs, terug naar the adventure want na een heerlijke lunch gingen we nog even voor een wandelingetje door het regenwoud. Drama! Had ik zojuist bij de dolfijnen al kennis gemaakt met een nieuw fenomeen zeeluizen (lees: prikkende rot beestjes in het water waar ik nu honderden rode puntjes van op mijn huid heb staan), dit regenwoud was muggen walhalla.... affijn nog vele rode puntjes op mijn huid verder ongeveer gillend het woud uit gerend (hier kon geen DEET tegenop) naar het stuk land waar de zeer tamme rode collobus apen zitten. Hartstikke geweldig hoor maar ik heet natuurlijk niet voor niets Renate dus ik dacht laat ik ook eens proberen hoe een Zanibariaanse wesp steekt! AUAUAUAUAUAU!!! Ik schijn heel hard in het Engels gevloekt te hebben, vooral ook van de schrik omdat ik niet wist wat me gestoken of gebeten had (grappig wel, ik denk en droom ook alweer in het Engels) en mijn hele been schoot in een kramp (it's an adventure!), dit is nog een dikke 2 dagen zo gebleven, mijn voet/enkel en onderbeen waren enorm opgezwolle en rood dus ik heb mijn dagen hier doorgebracht eruitziend als iemand die een combi van de bof, maelen en rode hond had, heel charmant! Affijn, de zwelling begint af te nemen en mijn rood gestippelde huid maakt plaats voor een mooi egaal bruin kleurtje, so it's a holiday again. Verder hebben we hier eigenlijk weinig gedaan, lekker uitgerust, een boottochtje voor de zonsondergang gemaakt, vandaag een dagje gevaren naar een eilandje waar je prachtig kon snorkelen, lekker verse vis van de gril gegeten en de royal wedding op het strand bekeken! Heerlijk. We zijn weer helemaal opgeladen voor ons volgende avontuur. Morgen weer naar het vaste land en richting Malawi! Tot dan!

Liefs Renate

  • 01 Mei 2011 - 15:55

    Annelies:

    Hoi Renat,

    Leuk om weer een nieuw verslagje van je te lezen. Klinkt allemaal fantastisch. Ik hoop dat je wel foto's hebt van hoe je eruit zag met al die bulten en beten. Gelukkig neemt het al af.

    Veel plezier met je verdere avontuur.

    Liefs vanuit het ook zonnige Leiderdorp

  • 01 Mei 2011 - 21:42

    Elly En Wim:

    Heerlijk, weer zo'n verhaal! Fijn dat je het naar je zin hebt. Op al die beten ben ik niet echt jaloers, maar voor de rest klinkt het allemaal fantastisch. Vandaag ben je al weer 1 maand weg. Het lijkt veel korter.
    Liefs

  • 02 Mei 2011 - 08:41

    Kirstin:

    Ooooh dat moet geweldig zijn geweest... lekker zwemmen met dolfijnen!! Maar die beten, aaaahhhh ik krijg hiervandaan rillingen. Gelukkig van tijdelijk duur! Dus ga maar weer lekker genieten. Zanzibar krijgt een plekje op mijn lijstje denk ik!!

    Koninginnendag hier was helemaal top. Heerlijk weer. En ook ik heb zitten zwijmelen bij de tv voor de royal wedding.

    Blijf schrijven!
    XXX Kirstin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renate

Hoi ik ben Renate de Bie, sinds ruim 6 jaar werkzaam als verloskundige en gek op reizen. Via deze site kunnen jullie een klein stukje met me mee op avontuur. Groetjes Renate

Actief sinds 30 Dec. 2010
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 54435

Voorgaande reizen:

12 November 2015 - 21 Februari 2016

My South-America adventure

28 Februari 2014 - 26 Maart 2014

Somewhere in the Middle (of America)

22 Februari 2013 - 12 Mei 2013

Azie Rondreis

01 April 2011 - 05 September 2011

Mijn Afrika avontuur continued...

25 Januari 2011 - 11 Februari 2011

Mijn Afrika avontuur

Landen bezocht: