Mezungu in de piepzak.... - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Renate Bie - WaarBenJij.nu Mezungu in de piepzak.... - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Renate Bie - WaarBenJij.nu

Mezungu in de piepzak....

Door: renatedebie

Blijf op de hoogte en volg Renate

20 April 2011 | Kenia, Nairobi

Ha lieve allemaal,

Hier weer een berichtje uit het verre zuiden. Het is hier nog steeds even geweldig als het gaat om de landen waarin ik me bevind en ik ben erg beneiuwd naar wat er nog komen gaat, vast nog veel meer moois, helaas ook wat minder leuke dingen maar daarover straks meer, eerst even een kleine update!

Na de gorilla's zijn we weer terug gegaan naar jinja waar ik mijn vorige bericht geschreven heb, hier eigenlijk vooral ook even geprobeerd wat te chillen en te zonnen wat erg goed gelukt is, lekker gezommen in de Nijl (What a view), bootje gevaren, boekje gelezen, biertje gedronken enz.... vakantie dus. Vervolgens weer een paar dagen reizen voor de boeg. Wij zijn naar het kakamenge forest geweest in Kenia (om eerlijk te zijn iets wat je best over kan slaan als je weet dat je in het land van de big 5 bent, onze score daar: 1 slang, apen en heeeeeel vceel vogels waarvan ik stuk voor stuk de naam vergeten ben), wel lekker gewandeld hier en dat was wel lekker na al die dagen in de truck. Vervolgens Eldoret waar we vooral een stop over hadden dus lekker genoten van het zwembad en toen door naar Naivasha. Hier heb ik mijn eerste Nijlpaarden gezien, waarvan 1 van heel dichtbij, die botste tegen ons bootje op, best spannend kan ik je vertellen. Vervolgens ipv een game drive een game wandeling dus al wandelend tussen de giraffen, zebra's, wildebeesten enz.... Super leuk op die manier! We zijn ook nog naar Elsamere geweest waar we een documentaire gekeken hebben over Joy Adamson (google haar maar even om er een beeld bij te krijgen, denk Helga uit allo allo in Afrika!!) en in haar huis en opvang rond gelopen. Je kan je goed voorstellen hoe bijzonder dat moet zijn geweest. Affijn toen was het moment daar om de big 5 te vervullen (nog niet gelukt), we gingen naar de masai mara. Eerst een dorpje van de masai bezocht, de rondleiding was wat toeristisch maar het feit dat we daarna in the middel of knowhere bij de masai gingen lunchen en ze allemaal erg nieuwschierig waren gaf ons wel het echte masai gevoel, erg leuk en wat zijn die mensen mooi zeg. Toen het park in en het was meteen raak. Een cheetah die op 3 meter afstand zijn net gevangen antilope aan het oppeuzelen was, super. Verder hadden we op ons request: leeuwen met jonge (Check, een groep van 9 volwassenen en 10 jongen, helemaal geweldig en enorm aandoenlijk om die kleintjes aan het spelen te zien, je zou er zo bij kruipen), Nijlpaarden uit het water (is nogal uitzonderlijk maar ook hier was het snel raak, helemaal top!), en een luipaard!! Deze laatste is er nog niet van gekomen en ik denk dat ik mijn hele Afrika avontuur nodig heb om die te vinden maar ben aardig vast besloten dus help me hopen!! ;-) Maar goed zonder dollen, de masai was prachtig, zelfs weer gekampeerd en vooral erg genoten van al die prachtige beesten en mooie landschappen. Nu weer in Nairobi en morgen op naar Tanzania.

Goed, dan de dingen die wat minder goed gaan. Voornaamste is dat mijn camera van mijn (afgesloten) kamer gestolen is, nu is dit soieso al balen maar ben dus ook al mijn foto's kwijt en ik lieg niet als ik zeg dat ik dat best even flink (*^&%^$*^$ vond! Affijn aan de andere kant wel een ervaring rijker want ik heb aangifte moeten doen op zijn Keniaans en persoonlijk vond ik dat hillarisch (heb zelfs het telefoon nummer van meneer agent, nu maar hopen dat hij zijn onderzoek serieus neemt). Gelukkig zijn we met meer en ga ik met terug werkende kracht alle foto's van de andere krijgen waar ik dus ook voldoende op sta, maar goed, is dus niet helemaal het zelfde (of eigenlijik helemaal niet) en ik kan jullie die foto's pas tonen als ik terug ben, dus geduld. Verder wat strubbelingen op de tour, we hebben nu een nieuwe leider en maar een groepje van drie dus ik ben benieuwd en hou ook een beetje mijn hart vast. Op dat vlak wat ups en downs dus wat niet altijd even makkelijk is als je zover weg bent in je eentje. Ondanks al jullie geluks poppetjes en bandjes toch weer pech dus blijf maar voor me duimen dat het tij vanaf nu dan toch zal gaan keren.

Liefs en een dikke kus,

Renate

  • 20 April 2011 - 14:19

    Silvana:

    Hey meis,

    Jij hebt dus al heel wat gezien daar. Echt verrot dat je camera gejat is. Ik hoop dat alles goed gaat met je. Nog heel veel plezier!!!

    Liefs uit het zonnige verre Nederland;)

    xxx Silvana

  • 20 April 2011 - 15:12

    Myra:

    He lieve Renate!

    Klinkt echt fantastisch daar zeg! Maar de groep wat minder dus.... Jammer maar genieten doe je wel gelukkig!
    Heel veel plezier nog he! En wij wachten weer op je volgende verhalen!

    Kus

  • 20 April 2011 - 16:28

    Ad Nellie Roeland:

    We lezen met veel plezier je reisverslag jammer van je camera goede reis verder

  • 20 April 2011 - 17:09

    Elly En Wim:

    Hoi Renate,
    Jammer dat niet alles helemaal naar wens gaat, maar ik denk dat al het moois dat je daar ziet en wat je daar allemaal meemaakt ruimschoots opwegen tegen de nadelen. Heb gehoord dat je weer een nieuwe camera hebt, dus je kunt weer plaatjes schieten. Blijf genieten van het mooie Afrika.
    Liefs

  • 20 April 2011 - 19:28

    Annelies:

    We zullen hard gaan duimen.

  • 20 April 2011 - 19:58

    Willemien:

    Balen Renate van je cam, maar voor de rest klinkt het fucking avontuurlijk! Beter hoor, ik benijd je en vind het leuk om je verhalen te lezen.
    Wacht op het vervolg. x

  • 20 April 2011 - 22:02

    Indira:

    renate wat weer een beeldend verhaal, jammer eigenlijke gewoon ... dat je camera is gepikt ...afblijven ... maar moet zeggen je schrijft het zo mooi allemaal op dat ik het gewoon voor me zie.
    Geniet van al het moois wat je nog gaat zien en mee maken...

    lieve groet uit leeuwarden (ook afrikaans zonnig moet ik zeggen... haha)

  • 27 April 2011 - 21:32

    Karima:

    hoy renate, wat leuk deze site. ik ga je vanaf nu ook volgen. ik wens je veel plezier op je verdere reis. denk niet terug aan de camera, misschien komt ie dan boven water. ik heb boris weinig gezien. haha. hij is bang voor mij. groetjes ook van mijn kids. karima

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renate

Hoi ik ben Renate de Bie, sinds ruim 6 jaar werkzaam als verloskundige en gek op reizen. Via deze site kunnen jullie een klein stukje met me mee op avontuur. Groetjes Renate

Actief sinds 30 Dec. 2010
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 54425

Voorgaande reizen:

12 November 2015 - 21 Februari 2016

My South-America adventure

28 Februari 2014 - 26 Maart 2014

Somewhere in the Middle (of America)

22 Februari 2013 - 12 Mei 2013

Azie Rondreis

01 April 2011 - 05 September 2011

Mijn Afrika avontuur continued...

25 Januari 2011 - 11 Februari 2011

Mijn Afrika avontuur

Landen bezocht: