Mezungu in the mist.... - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Renate Bie - WaarBenJij.nu Mezungu in the mist.... - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Renate Bie - WaarBenJij.nu

Mezungu in the mist....

Door: renatedebie

Blijf op de hoogte en volg Renate

10 April 2011 | Oeganda, Jinja

Hallo allemaal,

De eerste week zit erop en what a week it was!!! Op dag 1 zijn we naar lake Nakuru gegaan, de film out of Africa is hier opgenomen, ook wel flamengo lake genoemd. Hier 2 game drives gedaan, 1 bij zonsondergang en 1 bij zonsopkomst, je weet natuurlijk wel hoe een zebra eruit ziet maar om ze zso in het wild rond te zien lopen is werkelijk magisch. De score tot nu toe; leeuwen (gelijk getuige van een ochtend wipje, tja dat doet maar in het wild), giraffen, zebra's, waterbuffels, bavianen, jackhalzen, hyena's, vele soorten vogels en natuurlijk die flamingo's! We hebben gecampeerd in het park die nacht, erg spannend al die geluidjes en die waterbuffels die voor je tent een slokje water komen halen. Vervolgens onderweg naar Uganda gegaan.

We slapen steeds op mooie campings maar zijn duidelijk ook op vakantie dus we doen graag aan upgraden (lees tent met een bed and a view). Het uitzicht onderweg is prachtig, de mensen vriendelijk. Voor de grens van Uganda stond zo'n 20 km aan file, allemaal vrachtwagens die de grens over moeten, het heeft zo zijn voordelen om Mezungu (blank/toerist) te zijn, wij mochten er gewoon lnags, dit gaat echter wel op zijn Afrikaans, kortom met gevaar voor eigen leven. We vertrouwen dan ook erg op onse driver Patrick die op het moment aan malaria lijdt (heel geruststellend)!

Affijn, nu dus in Uganda en ik kan niet anders zeggen dan wat een prachtig land, zo groen, zo levendig. Op het moment zijn we in Jinja, dit ligt aan de voet van de Nijl, als ik in de ochtend mijn tentje (met echt bed want upgrade!!!) opne rits kijk ik uit op een wild kolkende Nijl midden in het regenwoud, aapjes zwieren langs mijn tent, tja wat kan ik ervan zeggen, wauw!!

De afgelopen dagen zijn we echter bij lake Bunyoni geweest, zker even de moeite waard om een plaatje van te googlen om een beeld te krijgen (kan hier helaas geen foto's uploaden) maar wat een magisch mooi plekje is dat zeg, ook hier in boom tenten geslapen met een weids uitzicht over het meer, zo groen! Al dat goren komt dan ook wel ergens vandaan, het heet niet voor niks regenwoud dus zo ef en toe een flinke plens water doet wonderen. De eerste dag hebben we besteed in een weeshuis/school. Jaja, wie had dat gedacht, heb een dag lang les gegeven en ik vond het fantastisch. Het meest bijzondere echter aandeze lokatie was de trip naar Bwindi national park, mijn lang gekoesterde droom om Gorillas in het wild te zien. 5 uur het bedje uit, 2 uur hobbelen naar een regenwoud toe, langzaam de zon op zien komen en de mist zien optrekken tussen die fantastiche bergen met die mooie meren. Ik was echt wel voorbereid op een flinke hike maar dit overtrof alle verwachtingen. Twee rangers die met grote messen een weg banen door twee meter hoog dichtgegroeid regenwoud, niks geen aangelegd en aangeharkd paadje. 400 meter geklommen omhoog en daar waren ze...... ik kan hier heel lang over uitweiden maar de foto's zullen ooit boekdelen gaan spreken, een wandeling om nooit en dan ook echt nooit te vergeten (half omvergelopen worden door een silverback is dan ook niet iets wat me dagelijks overkomt). Voor wie ooit de kans mocht krijgen om dit ook te doen, pak hem met beide handen aan!!!

Kortom alles wel hier, moet soms nog wel even mijn draai zien te vinden en vooral nog heel veel los laten maar bovenal ben ik aan het genieten! Over twee dagen weer terug naar Kenia om naar lake Naivasha te gaan en de masai mara en dan door naar Tanzania. Tot dan!

Dikke zonnige kus,
Renate

  • 10 April 2011 - 20:15

    Annelies:

    Fijn om weer wat van je te horen en zekere om te lezen dat het goed met je gaat. Wat een bijzondere dingen maak je allemaal mee. Kunnen dan ook niet wachten om de waarschijnlijk honderden foto's te bekijken bij thuiskomst. Ook nog een dikke kus van Isa

  • 10 April 2011 - 20:34

    Meet:

    He laiverd!

    Goed om te horen dat je loslaat en kan genieten! Dat verdien je ook en fijn dat het goed gaat! Die gorilla`s! je meisjes droom is uitgekomen! Geweldig, wat maak je veel mee.
    Ik hoop dat het zo voorspoedig blijft gaan. Doe al die dieren de groeten!

    Dikke SMOK Meet

  • 11 April 2011 - 04:36

    Marjanna:

    Wow!!!!

  • 11 April 2011 - 06:31

    Silvana:

    Hoi meis,

    Zo te lezen vermaak jij je wel daar;) Ik ben alweer benieuwd naar je volgende verhaal. Jij durft trouwens wel. Ik zou niet zo graag omver worden gelopen door een Bokito, ook niet voor de helft whahahah.

    Geniet ervan!!!!!

    Dikke kus,

    Silvana

  • 11 April 2011 - 07:20

    Ilja:

    Te gek zeg!! En inderdaad; die gorilla's waar je al zo lang op wachtte!! Fijn dat dat zo mooi geweest is! Ik ben benieuwd naar die foto's ooit!
    Geniet nog lekker daar!
    Dikke X

  • 12 April 2011 - 09:48

    Elly En Wim:

    Wat klinkt dit allemaal fantastisch! Om jaloers op te worden. Fijn dat je het zo naar je zin hebt en dat we op deze manier een beetje met je mee kunnen reizen. We hebben trouwens vorige week genoten van de high-tea in de Bakkerswinkel. Het was heerlijk! Leuk kado! Zien uit naar je volgende verslag. Liefs

  • 12 April 2011 - 19:10

    Laura V Velzen:

    vettt!!
    Sla je foto's elke week ergens op he!

    kus en geniet!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renate

Hoi ik ben Renate de Bie, sinds ruim 6 jaar werkzaam als verloskundige en gek op reizen. Via deze site kunnen jullie een klein stukje met me mee op avontuur. Groetjes Renate

Actief sinds 30 Dec. 2010
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 54433

Voorgaande reizen:

12 November 2015 - 21 Februari 2016

My South-America adventure

28 Februari 2014 - 26 Maart 2014

Somewhere in the Middle (of America)

22 Februari 2013 - 12 Mei 2013

Azie Rondreis

01 April 2011 - 05 September 2011

Mijn Afrika avontuur continued...

25 Januari 2011 - 11 Februari 2011

Mijn Afrika avontuur

Landen bezocht: