Op een onbewoond eieieieland....tralalalala.... - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Renate Bie - WaarBenJij.nu Op een onbewoond eieieieland....tralalalala.... - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Renate Bie - WaarBenJij.nu

Op een onbewoond eieieieland....tralalalala....

Blijf op de hoogte en volg Renate

30 Maart 2013 | Filipijnen, El Nido

Ha lieve allemaal,

Soms zit het mee en soms zit het tegen, soms is het dan ook even helemaal niet leuk om in je eentje aan de andere kant van de wereld te zitten maar is het toch fijn om te weten dat je er kan zijn voor iemand.... this one is for you... zoals beloofd, genoten...!!!

Op naar de Fillipijnen dus, de tijd lijkt me ingehaald te hebben dus connecting flight gemist, 5 uur vliegveld van Manilla bekeken en toen naar tropisch Palawan... Snel mijn tasje gepakt voor de volgende dag en mijn bedje in, het wekkertje stond weer eens om 5 uur.

Op naar avontuur nummer 1, de jungle trip. In de vroege ochtend opgehaald door Gener, mijn guide voor de komende dagen. Een klein, gedrongen Fillopino mannetje, rasta kapsel en nooit verdwijnende glimlach op zijn gezicht. Hop de trycicle in (zelf geknutselde driewieler aan een motot vast gemaakt, in alle soorten en varienaten denkbaar), van trycicle naar bus, lekke band zo gefikst, Jeepnee in (denk raar verlaagde bus of misschien toch een Jeep maar dan erg groot, met heel veel kleurtjes, mensen en dieren erin, of erop) en dan gedropt worden in de jungle. Rugzakje op en hiken maar. Na paar uur verlossing, de rivier, het doel van deze trip. Er ligt een prachtig bamboo vlot klaar en daar gaan we, de komende 1,5e dag zakken we dus de rivier af met niks anders om ons heen dan de geluiden uit de jungle, wat lokale boeren en een verdwaalde buffel, te gek.... Een prachtige lunch wordt aan de oever van de rivier in elkaar gedraait bestaande uit garnalen, vers gebakken vis, rijst en een verse, net geplukte varen saladen, en ja dat laatste is super lekker en een dikke aanrader. Het feest is compleet. We eindigen ons tripje op een farm, de eigenaar Ador genaamd. Persoonlijk had ik maar 3 min met de beste man nodig om hem om te dopen naar Ador-able, wat een schatje. 79 jaar uit en huppelt nog dagelijks de jungle door daar. Moeilijk uit te leggen hoe prachtig het daar was maar aan de overkant van de rivier een palmbomen plantage waar een bamboo hutje met een matrasje en een klamboe is (mijn bed voor vanavond). twee stijle rotswanden met daartussen de kronkelende rivier, het groen van de Jungle, de vogels, verse kokosnoot als snack en een ondergaande zon... Wauw...

Vroeg weer op en verder de rivier af om halverwegen de dag over te stappen op een andere boot die zeevaardig is, we varen namelijk Honda Bay in alwaar prachtige eilandjes liggen, het strand roept mijn naam... Snake Island is waar we eerst aanmeren en lunchen en snorkelen, zwemmen en luieren om vervolgens op Pandan eiland ons kamp op te slaan (lees een tentje op het strand)..... Ik blijf maar het zelfde liedje in mijn hoofd hebben, op een onbewoond eieieieiland.... melk uit een kokosnoot.... tralalala....

De volgende dag terug naar Puerto Princessa waar Gener super lief nog even allemaal to do dingen voor me regelt, namelijk; luchtbed kopen, tel simlock vrij maken, simkaart kopen, was doen, zonnenbrand kopen enz.... Ik ben er klaar voor op naar trip twee.

Na een lange maar prima busreis naar El NIdo (ze rijden hier als gekken in die bussen) in het noorden van Palawan alwaar mijn vijfdaagse boottrip zal vertrekken. Tasje weer gepakt en afgedropt en s' avonds naar de meeting. Het leek erop dat ik op de kleine boot zou gaan, met twee stelletjes en twee meiden die nog niet op waren komen dagen, ook de volgende dag waren de twee dames er nog niet dus heb ik op het laatste moment gevraagd of ik dan niet op de grote boot kon, geen probleem gelukkig, 21 man aan gezelligheid (toch beter dan het vijfde wiel zijn met 2 stelletjes) en off we went...

Ik zou een boek kunnen schrijven over de verscheidenheid aan mensen die we aan boord hadden en alle onderlinge verhoudingen, als observator boeit me dat enorm maar ik zal het jullie besparen, ook vijf dagen aan het ene na het andere tropische eiland, strand of baaitje of fantastische snorkelplek wordt vast wat saai dus hier de hoogte punten.
- Je helemaal als expeditie Robbinson deelnemer wanen alleen dan wel met lekker eten....
- In bamboo hutjes op het strand slapen onder alleen je klamboe, het geluid van de zee (of je snurkende buurman) en de sterrenhemel...
- Een heel varken aan het spit en dat met zijn allen oppeuzelen.
- Het ontbijt uit een kokosnoot eten bestaande uit verse kokosrasp, bananenjam, versfruit, rijstepap en honing.... jummie...
- de oneindigheid van alle prachtige stranden, het zand extreem wit en het water extreem blauw.
- de gezelligheid van mijn medereizigers in al hun verscheidenheid
- drinkinggames met de Amerikanen.. (weer wat geleerd)
- de prachtige onderwaterwereld (incl schildpadden, super kleurrijk korraal, kwallen in de gekste vormen en vele verschillende vissen)
- De super lieve lokale mensen die op de eilanden wonen
- Lieve Tiger, de huis hond aan boord die ons dames met huid en haar verdedigde...
- En last but not least de karaoke avond die volledig uit de hand liep op een hele gezellige manier, en nee hier volgen bewust geen foto's of opname matriaal van! ;-)

Kortom een trip om nooit meer te vergeten en een dikke aanrader. Voor wie nog een beter beeld wil: www.taophilippines.com

Eenmaal in Coron aangekomen nog twee nachtjes daar geslapen en met zijn allen bij wijze van afscheid nog even gegeten... Naar Coron eiland voor weer een tropisch strand, de berg beklommen naar het kruis en een killer view over de eilanden en de zonsondergang en toen was het uit met de pret.

Wat een dikke aanrader de Fillipijnen, prachtig, tropisch, lieve en extreem vrolijke mensen en nog erg puur... alles voor de ideale strandvakantie....

De trip naar China zette me weer met beide voetjes op de grond, wat een gedoe.... maar goed ik ben er in extreem bruisend en fantastisch Shanghai... Maar daar later meer over.

De foto's volgen hopelijk snel op FaceBook, klein beetje een uitdaging want van de Chinese overheid is facebook, youtube, twitter ed niet toegestaan, dus geduld....

Liefs Renate


  • 01 April 2013 - 13:26

    Marjanna:

    Wow! Wat heerlijk om op 2e paasdag met een kop koffie jouw verslag te mogen lezen! Dank je wel daarvoor!

  • 03 April 2013 - 17:00

    Saskia:

    Heeeerlijk verhaal moppie!! Waande me even op een wit strand met een kokosnoot in mn hand, klaar om karaoke wedstrijd aan te gaan.. Heerlijk!

    Maak elke dag een mooie dag!
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renate

Hoi ik ben Renate de Bie, sinds ruim 6 jaar werkzaam als verloskundige en gek op reizen. Via deze site kunnen jullie een klein stukje met me mee op avontuur. Groetjes Renate

Actief sinds 30 Dec. 2010
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 54700

Voorgaande reizen:

12 November 2015 - 21 Februari 2016

My South-America adventure

28 Februari 2014 - 26 Maart 2014

Somewhere in the Middle (of America)

22 Februari 2013 - 12 Mei 2013

Azie Rondreis

01 April 2011 - 05 September 2011

Mijn Afrika avontuur continued...

25 Januari 2011 - 11 Februari 2011

Mijn Afrika avontuur

Landen bezocht: