Home again... - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Renate Bie - WaarBenJij.nu Home again... - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Renate Bie - WaarBenJij.nu

Home again...

Blijf op de hoogte en volg Renate

20 Mei 2013 | Nederland, Utrecht

Ha allemaal,
Dat was het dan weer voor nu, wederom heb ik een prachtige reis achter de rug en een ervaring om nooit te vergeten. Ok voor nu nog een laatste berichtje met alle hoogte en dieptepunten.


De meest relaxte plek waar ik geweest ben: Met stip op 1, de Fillipijnen, wat een prachtig land, wat een relaxte en lieve en vriendelijke mensen, dikke aanrader.

De mooiste stad: Luang Prabang in Laos had het wel allemaal, gezelligheid, mooi, cultuur, natuur. Maar ja ook niet echt een stad, voelde bijna meer als een dorp maar zeker een aanrader. Qua wereldsteden moet ik dan toch Kyoto zeggen, it has got it all!

Het meest bijzondere land: Dat kan er maar 1 zijn; Japan. Wat een prachtig maar ook maf land, wat een lieve maar ook bijzondere mensen, wat een bijzonder voedsel, wat een heerlijke vibe en wat een boel eigenaardigheden.

Waar je goed cultuur kunt snuiven: In India hebben we toch wel de meeste bijzondere dingen gezien als het gaat om gebouwen, mensen, gebruiken en geloof maar ja, Angkor Wat kun je toch niet uitsluiten net als China met al haar prachtige bouwwerken, kan niet kiezen dus! ;-)

Het mooiste strand waar ik geweest ben: Snake beach op de Fillipijnen, en anders wel elk ander willekeurig ander strand op de Fillipijnen!

Waar je de mooiste vergezichten hebt: Sa Pa in Vietnam, erg bijzonder die bergen met al die rijstvelden, om nooit te vergeten. Met op de tweede plaats China vanaf de Chineese muur, op 3 Mt Fuji en natuurlijk Nepal, langs het water in Vang Vieng in Laos.

Waar de mensen het leukst zijn: Kom ik toch weer in de Fillipijnen uit, wat een lieve mensen, zo oprecht cheerfull!

Meest bijzondere natuurgebied: Dhading en Chitwan national park in Nepal.

Mijn meest angstige moment: Niet!!! ;-)

Waar je hebt beste kunt stappen: Poeh moeilijk, Hanoi, Phnom Phen, Shanghai, Tokyo, Pokhara!! Kortom vele plaatsen in Azie waar je je prima kan vermaken.

Waar ik het lekkerst heb gegeten: Waar niet?! Alle gekke beestjes op de nichtmarket in China alwaar ik schorpioen heb gegeten en natuurlijk de overheerlijke sushi in Japan en de fantastische curries in India of de overheerlijke Dhal Baat in Nepal, om nooit genoeg van te krijgen!

Mijn meest bijzondere moment: Poeh, hier valt niet 1 antwoord op te geven: Wandelen in Sa Pa met name dankzij mijn leuke reisgenoot Simona, Angkor Wat spreekt voor zich, Slapen op onbewoonde eilandjes of in de jungle van de Fillipijnen, op de fiets door China, mt Fuji bewonderen en ontbijten met sushi (en eigenlijk alles in Japan), bij de mensen thuis slapen in Nepal. De Taj Mahal in India.

Waar ik weer het meest blij mee ben nu ik weer in Nederland ben: Boris een aai over zijn bol geven, stampot andijvie eten en natuurlijk mijn lieve vriendjes en vriendinnetjes!!!

X Renate

  • 21 Mei 2013 - 14:43

    Wendy:

    Hi Lieve meid
    Welkom thuis!!
    fijn dat je dr weer bent :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renate

Hoi ik ben Renate de Bie, sinds ruim 6 jaar werkzaam als verloskundige en gek op reizen. Via deze site kunnen jullie een klein stukje met me mee op avontuur. Groetjes Renate

Actief sinds 30 Dec. 2010
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 54426

Voorgaande reizen:

12 November 2015 - 21 Februari 2016

My South-America adventure

28 Februari 2014 - 26 Maart 2014

Somewhere in the Middle (of America)

22 Februari 2013 - 12 Mei 2013

Azie Rondreis

01 April 2011 - 05 September 2011

Mijn Afrika avontuur continued...

25 Januari 2011 - 11 Februari 2011

Mijn Afrika avontuur

Landen bezocht: