It's unbelizable....., you better Belize it! - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Renate Bie - WaarBenJij.nu It's unbelizable....., you better Belize it! - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Renate Bie - WaarBenJij.nu

It's unbelizable....., you better Belize it!

Blijf op de hoogte en volg Renate

21 Maart 2014 | Belize, Caye Caulker

Tjonge jonge wie had dat gedacht, rij je de grens over, sta je ineens in een compleet andere wereld. Dit had ik natuurlijk kunnen weten als ik de moeite had genomen me een beetje in te lezen maar ik dacht, ach... hoeveel moet ik weten over strand! Surprise surprise dus. Iedereen spreekt hier Engels, zien er uit als Bob Marley, (waarschijnlijk ook net zo stoned als Bob), de huizen zijn anders (alsof ik weer in Suriname ben), het eten creools, kortom; ANDERS!! Bijzonder positief anders, dat dan weer wel, een zeer prettige vibe. Het nationale motto is dan ook go slow en daar kan ik het alleen maar helemaal mee eens zijn. Ook voor je ego is het als vrouw een prettige plek om te zijn want aan; hey baby, hi sweety, how is it going pretty geen gebrek hier.....!

Affijn, stop nummer 1, San Ignacio. Even wennen dus aan deze nieuwe wereld maar al snel gewend besloten om ergens een mooi hotel op te zoeken met zwembed en daar de namiddag na die enorm lange busrit te spenderen. Zeer goede keuze, gezellig, potje water vollybal, drankje erbij, op naar de relaxt modus. Maar toch nog niet helemaal want voor de volgende dag stonden de ATM grotten op het programma (voor wie een idee wil krijgen, even googelen). Het komt erop neer dat je ergens in de jungle gedropt wordt, een flink stuk gaat lopen en dan bij de ingang van een grot komt. Alhier laat je alles achter en ga je op je waterschoenen op pad, want de grot staat voor de helf onder water. Helmpje op, lampje aan en gaan met die banaan. Klimmen, zwemmen, kruipen, klauteren... heerlijk, wat een avontuur. Uiteindelijk kwamen we bij een stuk waar we omhoog moesten klimmen en waar we in een soort kamers kwamen, deze werden vroeger gebruikt door de Maya's als rituele plaats. Je ziet er dan ook nog potten, pannen en skeletten liggen, heel bizar maar tevens heel bijzonder. Na een aantal uur zagen we letterlijk eindelijk het licht weer en moe maar voldaan keerden we terug, of nou ja, nog net niet helemaal, bandje oppompen, en lekker de rivier afdrijven was deel twee van de dag, top. Wat een luxe om zo lekker door de jungle te dobberen. Ook hier grote onderwater grotten alwaar we doorheen dreven door de ondergrondse rivieren. En tegen de tijd dat we uit de laatste grot kwamen was het buiten al donker, vuurvliegen overal en een prachtige maan die over de jungle en de rivier scheen, magisch is wat mij betreft wel het woord dat van toepassing was op deze situatie, net als KOUD! Brrr..... eenmaal lekker opgewarmd heerlijk gegeten onder het genot van de lokale Bob Marley band die de hele straat op zijn kop zette en we kunnen met succes concluderen dat dit een geweldige dag was. Belize, lovin it already.

Volgende stop tropisch Caye Caulker en wat een straf is het om hier te zijn..... NOT!! Denk een subtropisch eilandje, strakblauw water, palmbomen, een prachtig rif om te snorkelen, haaien, stingrays, rum, heeeeeel veel rum, heerlijk eten, muziek overal en bovenal go slow go slow! Vooral dat laatste nemen ze erg letterlijk. Robyn (mijn reismaatje) en ik hadden even zin om een stukje te rennen, commentaar alom waarvan de leukste toch wel was dat we op moesten passen anders zouden we een boete krijgen voor te snel lopen! They take it serious this slowly slowly stuff. Maar na al die dagen in bussen, boten enz was het gewoon even heerlijk om de benen te strekken. De dagen op Caye Caulker bestonden dan ook uit relaxen, heerlijk verse vis eten, fietsen, kayakken, varen op een rasta boot incl fles Rum, snorkelen met haaien en rays, chillen bij de lazy lizzard, massages voor een prikkie, naar de film in een openlucht bios, dansen bij I&I Reggae bar en vooral werken aan het kleuren schema en vit D tekort. Heerlijk! Had ik al gezegd dat de meeste barren en eettentjes hier ipv stoelen schommels hebben?! Happy days!

Volgende stop; terug naar Mexico, Tulum en Playa de Carmen voor nog wat meer relaxte dagen aan het strand, na alle activiteiten even de battarij opladen zodat ik er weer tegenaan kan volgende week, maar daar ga ik nog even lekker niet aan denken. Wordt vervolgd!

Liefs Renate

  • 25 Maart 2014 - 10:19

    José:

    Hoi Renate, goed om te lezen dat je het zo heerlijk hebt in middenamerika. Heb ook wel zin in zon en strand, maar ja zit met een kop koffie en een dik vest aan te lezen. -5 nachtvorst hier, maar nu gelukkig weer een zonnetje. Nou nog een keertje genieten van je foto's. Liefs José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renate

Hoi ik ben Renate de Bie, sinds ruim 6 jaar werkzaam als verloskundige en gek op reizen. Via deze site kunnen jullie een klein stukje met me mee op avontuur. Groetjes Renate

Actief sinds 30 Dec. 2010
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 54420

Voorgaande reizen:

12 November 2015 - 21 Februari 2016

My South-America adventure

28 Februari 2014 - 26 Maart 2014

Somewhere in the Middle (of America)

22 Februari 2013 - 12 Mei 2013

Azie Rondreis

01 April 2011 - 05 September 2011

Mijn Afrika avontuur continued...

25 Januari 2011 - 11 Februari 2011

Mijn Afrika avontuur

Landen bezocht: