Mexico, deel 2 - Reisverslag uit Tulum, Mexico van Renate Bie - WaarBenJij.nu Mexico, deel 2 - Reisverslag uit Tulum, Mexico van Renate Bie - WaarBenJij.nu

Mexico, deel 2

Blijf op de hoogte en volg Renate

25 Maart 2014 | Mexico, Tulum

Tja en dan zit het er alweer bijna op. Toch nog even terug naar Mexico. Te beginnen in Tulum. Mooi, lieflijk en prachtig Tulum. Een leuk en gezellig stadje met leuke straatjes en winkeltjes maar met zijn beste feature: het strand. Even je beach cruiser pakken en een flink eindje trappen, maar dan ben je ook ergens. Wow wat een stranden. Postcard picture perfect. Azuur blauw en parelwit met het prachtige groen van de palmbomen. Wat wil een mens nog meer. Ook Tulum heeft nog zijn stukje cultuur in de vorm van een stel maya tempels. Mijn reisgenootje Pauline omschreef het perfect, een soort argelogical mayan Disneyland. en daar sluit ik me helemaal bij aan. Inclusief irritante Amerikanen. Best mooi, maar zo perfect gerestaureerd, groene grasveldjes en, paadjes met hekjes afgezet en hordes luidruchtige Amerikanen. Nee doe mij dan maar een Tikal of Palengue alwaar ik zelf (bijna in mijn eentje) Indiana Jones mocht uithangen midden in de jungle. Affijn, been there, done that. Zoals gezegd, het strand is waarom je hier bent.... heerlijk, even lekker niks, en oh ja.... die mojito's en die massages aan het strand......

Laatste stop: Playa de Carmen, ok misschien nog net niet zo erg als Cancun, maar het scheelt niet veel. Je moet hier nou eenmaal heen om van hier (of vanaf Cancun) naar het vliegveld te gaan maar boy oh boy o boy, ook hier zou ik toch niet graag mijn vakantie spenderen. Extreem toeristisch en verpest. Ongelooflijk dat mensen helemaal hier naar toe vliegen vanuit Europa om dan twee weken oid alleen hier door te brenegen, zeker nu ik weet hoeveel moois deze regio te bieden heeft. Affijn, ook hier het me zo comfortabel mogelijk gemaakt. Zon is zon dus nog even aan het kleuren schema gewerkt, ach ja, nog een massage, 100% natural food, jummie en de laatste avonden met mijn nieuwe maatjes. Drankjes, jungle speed, pool, goede verhalen, veel lol en Jezus. Jaja het kon niet op en tjonge jonge wat ga ik iedereen missen, het was zooooo gezellig! Met een goed gevoel trek ik dan ook midden in de nacht de deur van mijn kamer dicht om naar het vliegveld te vertrekken en die lieve schatten hadden allen hun wekker gezet (of opgebleven) om me uit te zwaaien. Dat koste een klein traantje. Het was geweldig! Dag mooi midden America, you have been very good to me!!!