Een dagje Uruguay - Reisverslag uit Colonia del Sacramento, Uruguay van Renate Bie - WaarBenJij.nu Een dagje Uruguay - Reisverslag uit Colonia del Sacramento, Uruguay van Renate Bie - WaarBenJij.nu

Een dagje Uruguay

Blijf op de hoogte en volg Renate

16 Februari 2016 | Uruguay, Colonia del Sacramento

Ineens was daar een spontane ingeving toen we in BA waren. Waarom niet een bootje naar de overkant pakken om even een dagje te relaxen en even niet in de stad te zijn. Colonia de Sacremento it was. Boot ticket geboekt, handwerkje mee en on y van. Na een super rustige bootrit waarbij we heerlijk van het zonnetje genoten hebben kwamen we dus aan in Uruguay, Colonia. Een super mooi en charmant klein oud koloniaals stadje met Portugeese invloeden. Zo mooi dat het oude centrum op de Unesco erfgoedlijst staat. En dat is te begrijpen, prachtig hier. Super knusse en mooie straatjes met kleine hobbel stenen straatjes, super mooie oude panden mooi begroeid met alle soorten tropische planten die je maar kan bedenken en de zee (of eigenlijk zeestraat) rondom. Wel even doorbijten qua warmte voor ons want inmiddels vallen de mussen van het dak en is de luchtvochtigheid sky high (storm op komst), dat wil zeggen dat bij iedere stap die we zetten het zweet in straaltjes van ons af loopt. Dat is even andere koek dan in Patagonië. Na een middagje heerlijk geslenterd te hebben en her en der op een terrasje neergestreken te zijn hebben we ook nog een taxi genomen naar een oude stieren arena, mooi om te zien en je kan je voorstellen hoe het er hier in de hoogtij dagen aan toe is gegaan. Mocht je nou niet al te veel tijd hebben in Colonia sla dit dan over, want meer dan alleen de arena is het niet. We zijn nog even naar het strand gewandeld en weer terug naar Colonia. Nog heerlijk op het terras gehangen en toen de boot weer terug naar BA.
Voor wie de tijd heeft en wat langer in BA is een dikke aanrader om even een dagje er tussenuit te gaan en even weg te zijn van alle stadse drukte. Prachtig stadje en heerlijk relaxte sfeer.

Tot snel weer vanuit Brazilië dan.

Liefs Renate (en Gijs)